Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bergbeklimmer
09-27-2021, 01:04 PM
Bericht: #1
Bergbeklimmer
Beklim een hoge berg, vreugdebode Sion, verhef je stem met kracht, vreugdebode Jeruzalem, verhef je stem, vrees niet. Zeg tegen de steden van Juda: ‘Ziehier jullie God!’
Jesaja 40:9

Misschien bevind jij je op dit moment wel in een dal. Jaren geleden waren Hannah en ik in Zwitserland. We bezochten een berg dorpje, waar twee soorten mensen waren: dorpsbewoners en bergbeklimmers. De dorpsbewoners verlieten het dorp zelden en leefden in een sleur, de bergbeklimmers daarentegen bereidden zich voor op hun volgende klim. Ze verzorgden hun uitrusting, overlegden hun plannen, ontmoetten andere mensen, trainden of rusten uit. Misschien bevind jij je al lang in een dal, zie het dan als voorbereidingstijd. Je bent geen dorpsbewoner die daar vastzit, je bent een bergbeklimmer. God brengt je naar de top van de berg. Misschien bevind jij je op dit moment wel op de top van de berg. Realiseer je je dan dat niemand altijd op de top blijft. Leven is als eb en vloed. Het gaat op en neer zoals de golven. Het leven bestaat uit het bereiken van je doel en het weer loslaten van prestaties, zodat je je kunt voorbereiden op het volgende wat God voor je heeft. Je bent een bergbeklimmer.

Gebed
Dank U, Heer, voor de bergen en dalen in mijn leven. Dank U, dat U mij tijdens mijn reis onderwijst.

Om vandaag over na te denken
Bevind jij je momenteel op een berg of in het dal?
reply


Ga naar locatie:


Contact opnemenFreebb.beNaar bovenNaar inhoudArchiefmodusRSS-syndicatie