Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Genoeg
10-05-2021, 06:46 PM
Bericht: #1
Genoeg
Gezegend wie op de Heer vertrouwt, wiens toeverlaat de Heer is. Hij is als een boom geplant aan water, zijn wortels reiken tot in de rivier. Hij merkt de komst van de hitte niet op, zijn bladeren blijven altijd groen. Tijden van droogte deren hem niet, steeds weer draagt hij vrucht.
Jeremia 17:7-9

Veel mensen hebben een zeurend gevoel van gebrek. Een gevoel dat ze niet genoeg hebben. Als je naar bed gaat en je wekker zet, ben je misschien gewend om uit te rekenen hoeveel slaap je die nacht krijgt. Als je om zeven uur op moet staan en om iets na halftwaalf naar bed gaat, krijg je bijna zeven en half uur slaap. Je slaapt dan bijna acht uur, maar niet helemaal. Op de dagen dat je opstaat met het idee dat je te weinig slaap hebt gehad, begin je al verkeerd. Je begint de dag dan met het idee van achterstand, die je niet meer in kunt halen. De dag wordt gevuld met gedachten aan tekort en gebrek en aan te weinig zegeningen. Maar je hebt genoeg, je bent genoeg. God wil iets in jouw gedachten veranderen. Hij wil je brengen van een idee van tekort, van schaarste, naar een plek van genoeg, volheid, vreugde en in het bijzonder dankbaarheid.

Gebed
Dank U, Heer, dat U mij genoeg geeft. Help me om me te herinneren dat ik genoeg ben en genoeg heb, ook als ik een gevoel van tekort ervaar.

Om vandaag over na te denken
Ervaar jij vandaag een tekort of voel je je dankbaar?

Gods rijke zegen! Dominique Heart
reply


Ga naar locatie:


Contact opnemenFreebb.beNaar bovenNaar inhoudArchiefmodusRSS-syndicatie